Zandhaas

Een tijdje geleden plaatste ik een foto van de leembakjes die ik heb opgehangen om zandbijen te lokken. Vandaag was er al een eerste bewoner, volgens mij een zandhaas.

Ik had de kinderen opgedragen de paaseieren voor neef & nichtjes in de tuin te verbergen.

Zowat alle insectenhotelletjes werden bewoond door een paashaas of een vogel…

9 gedachten over “Zandhaas

  1. Ik denk dat u zich vergist. Volgens mij is dit veeleer de vrij zeldzame Leemhaas (Lepus lemius). Ferm gespot, kortom!

    1. Ik vrees dat je ’t fout hebt, maar de vergissing is begrijpelijk. De leemhaas wordt trouwens niet langer als een aparte soort beschouwd maar als een ondersoort van de Zandhaas (Lepus sablus).
      Het belangrijkste determinatieverschil zit hem in de staart, en die is niet zichtbaar op deze foto…

Reageer