Liebster stok

De voorbije weken zag ik op heel wat blogs Liebster awards verschijnen. Zelf probeerde ik me zo gedeisd mogelijk te houden, maar altijdplaatsaantafel droeg me voor, zodat ik er toch niet aan ontsnapte. Aangezien deze koene ridder een jonge deerne in nood niets wilt ontzeggen, volgen hieronder mijn antwoorden.

De bedoeling is dat ik 11 random feiten over mezelf vertel én 11 vragen van altijdplaatsaantafel beantwoord.

De 11 random feiten

        1. Ik lust geen koffie.
        2. Ik ben een huismus (maar er zitten geen huismussen in mijn tuin).
        3. Heb het geduld niet om een film uit te zien.
        4. Ik haat tanken en rijd met de wagen door totdat de tank zo goed als leeg is (vaak met < 25 km op boordcomputer). Ik ben ook een fervent ecorijder. Met mijn huidige wagen verbruik ik 5,2-5,5 l/100 km (normverbruik 5,1 l/100km), zo rijd ik meestal > 1200 km met één tank.
        5. Ik ben erg extravert. Op een schaal van 1 tot 10 scoor ik waarschijnlijk 11 of zo.
        6. Mijn muzieksmaak is vrij breed, ik luister naar alles van Jay Z over Nirvana en Bob Dylan tot Bloody Beetroots en Pietro Mascagni.
        7. Zondagmorgen zit ik op mijn koersfiets. Tijdens het seizoen ook op andere dagen.
        8. Ik ben 29 dagen na de eerste maanlanding geboren.
        9. Mijn motto is ‘Having cold is a state of mind’. Ik draagt nooit een jas.
        10. Ik slaap vrij weinig, meestal 5 à 6 uur.
        11. Ik haat winkelen, tenzij het bij een boomkweker of plantenkweker is.

En dan nu de vraagjes die ik te verwerken kreeg vanwege altijdplaatsaantafelmevrouw.

1. Waarom startte je deze blog?
Enkele jaren geleden plande ik een fotoboek over Hosta. Maar door tijdsgebrek en het verschijnen van het boek ‘Hostapedia’ was dat naar de achtergrond geschoven. Ik ben toen begonnen met wat hostafoto’s on-line te zetten, en gebruikte daar blogsoftware voor.
Op een bepaald ogenblik kwam ik op de blog van madame onderdeappelboom uit, ’t eerste blogtekstje dat ik las was dit, en ik werd daar echt stil van (dat is in mijn geval iets uitzonderlijks, zie randomfeit 5). Ik las er nog enkele berichtjes, en vond in haar blogrol nog een hele resem toffe blogjes en teksten.
Men had me jaren ervoor al uitgelegd wat bloggen was, maar ik zag niet direct het nut van ’t medium in. Toen dacht ik ‘Dat wil ik ook proberen’, beseffende dat ik lang niet zo’n mooi schrijf, maar we doen ons best…

2. Wat was de mooiste dag uit je leven (tot nu toe)?
Toen de dag na de operatie van mijn jongste zoon (geen 2 weken oud) bleek dat alles wel in orde zou komen.

3. Wat deed je ontiegelijk veel verdriet?
De dood van mijn schoonzuster, zwanger en doodgereden terwijl ze overstak op een zebrapad.

4. Wat zou je nog graag verwezenlijken in je leven?
Concrete dromen heb ik niet (ik heb me wel een carrièreplan uitgestippeld maar dat ga ik hier niet uit de doeken doen). Een onwezenlijke droom zoals één of andere snuggere uitvinding of totaal ongrijpbare dingen zoals vrouwen écht begrijpen kunnen ook op ’t lijstje.

5. Als je één ding mocht weten uit je toekomst, wat zou je dan willen weten?
Een erg interessant vraag. Een oppervlakkig antwoord zou zijn ‘De nummers van de Euromillions trekking van volgende week’. Maar er is zoveel meer interessants dat ik zou willen weten.
Zou ik met die kennis uit de toekomst één van mijn dierbaren van een ongeval kunnen behoeden? De toekomst van mijn (verre) nazaten of de mensheid?
Als ik dan toch iets moet kiezen : de oplossing voor de energiecrisis die we nu beleven. Die oplossing kan een wereldwijd conflict voorkomen.

6. Waar staat je computer waaraan je blogt?
In ons bureau., dat deel uitmaakt van onze open leefruimte (bureau – keuken – eetkamer – woonkamer).

7. Volgen er veel mensen die je kent uit het dagelijkse leven je blog?
Eigenlijk niet. Ik streef dat ook niet direct na (zeker geen collega’s). De meeste van mijn vrienden zijn ook niet zo geïnteresseerd in tuinieren.

8. Wat zou je willen veranderen in je leven?
Zoveel en tegelijkertijd niets. Ik ben best tevreden met mijn leven. Ik zou graag al erg blij zijn mochten de twee blessures waar ik mee worstel (schouder en knie) genezen, zodat ik terug naar hartelust kan lopen en zwemmen.
Misschien zou ik ook graag wat rustiger en kalmer worden, wat minder impulsief, wat minder oppervlakkig op sommige punten. Maar ik vind dat ik absoluut geen recht tot klagen heb.

9. Wat zijn je 3 beste eigenschappen?
Ik ben onvoorwaardelijk, altijd beschikbaar voor mijn vrienden en familie. Verder mijn verstandelijke vermogens. Ik ben erg goed in het doen samenwerken van en samenwerken met mensen (dat hoor ik toch op mijn evaluaties). Ik hoop dat dit niet te opschepperig klinkt

10. Waarvoor ben je bang?
Ik ben zowiezo een angsthaas, zie overal potentieel gevaar. Dat er iets met mijn kinderen / vrouw gebeurd. De evolutie van de financiële markten (en de gevolgen daarvan). Een oorlog, natuurramp,…

11. Welk seizoen verkies je en waarom?
Lente of zomer, erg moeilijk keuze. ik denk dat ik toch voor ’t optimisme van de lente ga.

 

Voilà. Hiermee heb ik de vraagjes beantwoord. Ik ga zelf het stokje niet doorgeven, de meeste blogs die ik volg hebben dit lijstje al eens overlopen…

21 gedachten over “Liebster stok

  1. Toch knap dat je het hebt gedaan! En toch ergens ook fijn dat ik nu nét iets meer weet over de man achter…
    Maar hé, op dat gemiddeld verbruik ben ik errug jaloers. Dat red ik niet met mijn bus. Met de auto van manlief zou dat kunnen lukken, ware het niet dat hij er dan niet mee mag rijden ondertussen :-).

        1. Als je dat verbruik realiseert met dezelfde wagen (BMW 520d touring) is dat een mooi resultaat. Maar verbruik hangt ook af van de weg die je rijdt. Ik doe sommige ritten aan 4,1-4,2 l/100 km volgens boordcomputer, maar ritten met aanhangwagen of lange autostraderitten gaan meestal naar 6,0l /100km, wat zich uitmiddelt op het verbruik dat ik heb aangegeven.

  2. Ik val ook een beetje van mijn stoel, zij het op een kussen van fluweel, blijkbaar. U is te positief voor mijn blogske. Stoefen moest een beetje hé, dat was de vraag 🙂 Ik vind dat je er je gigantische plantenkennis en gelijkwaardige bescheidenheid erover zeker mag aan toevoegen. Punt 4 van de random feiten herken ik 🙂

  3. stokjes… bestaan die nog? Waar is de tijd.
    Het verhaal van je schoonzus komt hier niet vreemd voor, moet verschrikkelijk zijn geweest. Heb zelf mijn schoonzus ook kwijtgespeeld op haar 41 ste (vrouw van jonger broer).

  4. Hahaha: ik kijk alleen een film uit in de bios. Thuis is dat geen beginnen aan! Ik lees ook geen romans uit. Ik houd niet van verzonnen verhalen, zelfde met veel films. Héél af en toe pakken we dus een biosje. Dan moet het iets als de Hobbit of met Johnny Depp zijn 🙂

    Ik probéér ik mijn impulsen te beheersen. Maar da’s lastig als je een film moet kijken 🙂

    Door mijn ziekte ben ik periodiek introvert en mijn extraverte jeugdbravoure is door harde levenslessen beteugeld, inmiddels.

    Verder slaap ik juist tussen de 9 en 12 uur per dag. Erg intensieve bezigheid voor mij. Petje af dat jij het met de helft doet!

    Leuke weetjes. Je bent een intrigerend figuur voor mij. Achter die plantenfoto’s gaat een opmerkelijk mensch schuil, denk ik 🙂 🙂

  5. Boeiend om iets meer te horen over de man van de Fruitberg.
    5 tot 6 uur slaap per nacht: dan heb je er een halve werkdag bij 😉 Dat verklaart wel de hoeveelheid werk, die je kunt verzetten alsmede het intensief bloggen.
    En een extraverte huismus…. huismussen zijn vaak wat introvert.
    Nu ga ik de leuke post over introvert / extravert van Mister Brown from Belgium kopiëren: http://mrbrownfrombelgium.wordpress.com/2013/11/13/introverte-personen/

Reageer