Schaduwspel

Iedere keer wanneer ik een bezoekje breng aan het provinciaal Domein ‘Het Vinne’ in Zoutleeuw word ik wild van deze druivenstok, geleid tegen een muur op ’t zuiden. Een echte ode aan ’t leifruit.

Met het lentezonnetje is de combinatie van het grillige gestel en schaduw een echte blikvanger.  Indien je zelf zo’n plekje hebt in de tuin: een aanrader. Het is ook veel eenvoudiger dan het leiden van een perelaar of appelaar.

Zowel in de zomer als in de winter een genot voor ’t oog. In de herfst is ’t genieten van de vruchten. Kan het nog beter?

“Ja” dus. Twee mooie leidruiven naast mekaar.

5 gedachten over “Schaduwspel

  1. Had ik nu maar meteen mijn druif aan de zuidkant zo mooi geleid! Het is ook zo duidelijk op die prachtige foto, hoe dat moet. Maar mijn druif moet het maar doen, zoals hij is. Ik ga hem morgen verwennen met een handje kal en met wat mest.

Reageer